علی مروتی

Ali Morovati

علی مروتی

Ali Morovati

علی مروتی

علی مروتی

( دانشجو مقطع ارشد مدیریت دانشگاه تهران )

بایگانی

 

👈 استراتژیهای افزایش فروش

 

📌 استراتژی تهاجمی

 برای شرایطی که پاسخگویی شرکت به شرایط محیطی(فرصت ها و تهدیدها) نسبت به رقبا بالاست و عوامل داخلی آن (نقاط قوت و ضعف) نیز نسبت به رقبا برتر است، مناسب است.

📌 استراتژی رسوخ در بازار

 سازمان از راه توسعه فعالیت های بازاریابی، فروش محصولات فعلی خود را افزایش دهد. این استراتژی زمانی اثربخش است که :


الف. بازار موجود اشباع نباشد.


ب. میزان مصرف بازار قابل توسعه باشد.


ج. سهم بازار رقیب قابل تصرف باشد.


د. ساختارصرفه جویی مقیاس بالایی داشته باشد.


📌 استراتژی توسعه بازار

 به معنای ارائه محصول یا خدمات فعلی شرکت در مناطق جغرافیایی جدید است. این استراتژی در شرایط ذیل اثربخش است :


الف. کشف بازارهای بکر.


ب. دستیابی به کانالهای توزیع جدید و کارآمد.


ج. کسب موفقیت بسیار بالا در یک بازار.


د. وجود ظرفیت تولید مازاد بر بازارهای فعلی.


ن. وجود نیرو یا سرمایه مازاد بر بازار های فعلی.

 

📌 استراتژی توسعه محصول

سازمان از راه بهبود یا ارتقاء محصول فعلی تلاش می کند تا سهم بازار خود را افزایش دهد
استراتژی توسعه محصول در موارد ذیل اثربخش است :


الف. وقتی یک محصول موفق به نقطه اشباع از چرخه عمر خود می رسد.


ب. وقتی صنعت دارای تحولات سریع فناوری می باشد.


ج. وقتی صنعت دارای رشد بالایی باشد.


د. وقتی شرکت دارای توانمندی تحقیق و توسعه برتر باشد.


ن. وقتی محصول رقیب با بهایی مشابه، دارای ویژگی های بهتری باشد.

 

✍ دوستان ما تئوری ها رو اینجا میگیم زیر ساخت ها و عملی هاش دیگ با خود شماست

حتی واسه دسترسی شما بالای پنل ادرس تلگرام ( جهت ارتباط با شما ) به اشتراک گذاشتیم که کاری از دستمون اومد دست به دست هم انجام بدیم بس لطفا واسه انجام و نتیجه بهتر دست از عمل و تلاشتون برندارین..

تئوری در اصل جاده کاری رو واسه ما روشن میکنه اما دست نداره که مارو هم از زمین بلند کنه در مسیر کارمون ببره پس همت و تلاش زیاد میخاد موفق باشین...

مروتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی