علی مروتی

Ali Morovati

علی مروتی

Ali Morovati

علی مروتی

علی مروتی

( دانشجو مقطع ارشد مدیریت دانشگاه تهران )

بایگانی

✔ افزایش_مشتری
✔ افزایش_فروش

👈  راهکارهای افزایش مشتری در کسب و کار

♦️  قیمت گذاری درستی داشته باشید.

فروشندگی بی انتهاست، همه ما در تمام طول زندگی این عمل را انجام می‌دهیم، همه ما همیشه فروشنده‌ایم.


الف) تعیین ارزش:

قطعا ارائه  یک قیمت مناسب مهمترین فاکتور جذب و افزایش مشتری است.

➖ شما اگر ارزشها و همه‌ی ویژگی‌ها و جوانب محصولی را نشناسید عملا نمی‌توانید برای آن ارزشی تعیین کنید.

➖ با بررسی قیمت‌های ارائه شده توسط رقبا و آنالیز عملکرد آنها می‌توانید ارزش گذاری دقیق تری نسبت به محصول خود داشته باشید.

➖ اگر یکی از محصولات شما فروش مناسبی ندارد طبیعتا باید آن را از چرخه تولید خارج کنید یا از قیمت آن بکاهید.

ب) تکنیک عدد نه:

استفاده از تکنیک عدد 9 ممکن است کمی قدیمی به نظر برسد اما  در آزمایشی نشان داده شد هنوز هم تاثیر خودش را دارد.

➖ در این تحقیق دو کالای یکسان را به قیمت های 39 دلار و 35 دلار به فروش گذاشتند.

➖ بله درست حدس زدید! کالایی که از تکنیک عدد 9 بهره برد با وجود قیمت بیشتر، فروش بیشتری داشت!

ج) تکنیک مقایسه:

بهترین راه نشان دادن ارزش خرید یک محصول قرار دادن آن کنار نمونه‌های بسیار کم کیفیت یا بسیار لوکس است.

➖ برای مثال برای فروش یک عطر 200 هزار تومانی می‌توانیم شرایط مقایسه آن با یک نمونه بسیار ارزان و یک نمونه بسیار لوکس را در اختیار مشتری قرار دهیم.

➖ این روش باعث فعال شدن مشتری های بالقوه ما می‌گردد چراکه محصول در نزد او ارزش خرید بیشتری پیدا می‌کند و گزینه‌ای با کیفیت متوسط در مقایسه با دو نمونه دیگر یک فرصت مطلوب به نظر برسد.

 

 

✍ مروتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی